Santa and I know it!


Kommentarer
Postat av: anna

haha just ja ni åker snart, fan mitt minne alltså!



men okej här får ni lite tips:

De bästa stränderna/öarna är helt klart Poda och Phra Nang. Poda tar ungefär 25 min med båt men det är så värt det, paradisstrand verkligen! Phra Nang tar bara 10 min och är väldigt bra om det blåser mkt och så då det ligger skyddat i en bukt. Chicken Island är också underbart vackert men badet är inte så bra då det blir sånt otroligt lågvatten efter en stund.



Matmässigt så tipsar jag om alla matstånd som finns på de båda gator som leder ner till strandpromenaden. EN middag för två för 25 kr och det är hur gott som helst! De lagar maten på plats där man ser det :)



Vi åkte till två "shoppingcentrum" - the big C och Vogue i Krabi Town. the big C var typ som maxi men man kunde fynda lite småplock som smycken och smink och så och söta klänningar. Vogue var bättre så det tipsar jag om :)



En kväll var vi på Thai Boxing, sjukt intressant och kul! Kostade runt 300 kr men helt klart värt det =)



Finns en del turistshopping i Ao NAng som är bra också. Märkeskopior i äkta läder som faktiskt är bra, massa smycken och linnen och sådär. PRUTA massa på det här! Och köp mkt i samma butik istället för ngt här och ngt där :)



Vi tog även båten över till Phi Phi och sov där två nätter i en bungalow för inte mkt pengar alls. Båtresan tar bara 2 timmar och Phi Phi är som en helt annan värld full av backpackers och mysiga hak längs stränderna.



Nu har du fått lite tips :) kommer kanske mer!

2012-01-07 @ 10:55:50
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0