älskade lilla häst

 
Gokväll´
 
Nu kommer jag berätta något som jag är otroligt ledsen över och tänker på hela tiden, det är en fruktansvärt jobbig tid just nu som ni kommer förstå när ni läser detta inlägg. VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG! (Så långt att jag delar upp det i två inlägg!)
 
 
 
Jag köpte Melwin för att ha en bästa vän jag kunde rida ut på, som jag kunde träna och utvecklas på och som jag kunde tävla på. Han är en ren hopphäst och det var mycket att jobba på i dressyren, jag såg bara att det kommer bli SÅ bra och hade stora förväntingar om många år tillsammans och att ha ett projekt.
 
Han började direkt efter köpet att bråka i hoppningen men efter lite övertalning så gick det, dock så blev det värre och värre så jag tog beslutet att låta honom vila ifrån den ett tag ifall han hade tröttnat på den då vi ändå behövde träna på dressyren så all fokus kunde ligga där ett tag för att sedan börja arbeta mycket med bommar och leka oss in i det igen. Vi satte igång med en lektion i veckan, lång och låg form och han har hela tiden varit väldigt sammarbetsvänlig med väldigt spänd samtidigt som han är avslappnad... (svårt att förklara, men jag tror kanske att ni förstår vad jag menar!?) Han fick en spark på bogen och fick stå i drygt en vecka.. Det var sedan igångsättning efter den ofrivilliga vilan och när vi kom igång igen och verkligen kom åt honom så han jobbade korrekt så skenade han, detta hände en gång med S.
 
Melwin är en otroligt vänlig häst, en häst som gör allt för sin ryttare, man känner sig otroligt trygg när man sitter på hans rygg då han inte bryr sig om det minsta och det är verkligen som att sitta på världens snällaste häst. Han är helt enkelt ingen häst som gör några dumheter. (Han har backat ett fåtal gånger dock, något jag hade fått höra att han har gjort mycket med dom tidigare ägarna.) När han skenade med min medryttare så kände jag att det är nog någonting, han skulle aldrig göra sådär om det inte finns någon anledning... Vi diskuterade och hade lite olika teorier men det kändes inte som om något passade in. Jag red ut två dagar i skogen och han skötte sig exemplariskt, jag testade honom i paddocken och det gick fint MEN jag kommer absolut inte åt honom så som S ännu, veckan efter så kommer tränaren och testar honom.... Han skenar i TOTALPANIK med rullande ögon, han bara exploderar utan någon som hellst förvarning då han jobbar korrekt igen. DET ÄR NÅGOT SOM ÄR FEL, NÅGOT ÄR RIKTIGT FEL. Han ställs av och jag får en tid till min vet.
 

Kommentarer
Postat av: NATALiJA (:

cute horse ^.^ <333

2012-10-21 @ 06:12:39
URL: http://natalijayasmina-b.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0