susande tåg

 
Var hemma ifrån stallet kl. 21.40, lite senare än planerat som vanligt. Det är otaliga många gånger jag sagt "Jag ska bara åka bort och ge han mat/lägga på täcke/byta täcke/ta av täcke osv. Jag fastnar alltid, ALLTID. Säger jag att jag ska vara borta två timmar så kan hjärtat räkna med iaf 4, hahaha. Någon som känner igen sig där kanske?
 
Nåväl, idag red vi iaf ut tillsammans med E och Aqua, vi var nog ute i två timmar iaf och hade KANON väder, så himla underbart alltså. När vi var tillbaka hemmåt så red vi längst med ett järnvägsspår, vi har precis kommit ner till skritt och så hör jag "ding ding ding ding ding" jahopp tänker jag och säger till E att tåget kommer, fick nog säga det tre gånger innan hon reagerad. "Nu är det kört för Aquas del (och hur fan kommer Melwin reagera? han är ju alltid cool kommer han vara det nu med?)" tusen tankar, vi satte av i galopp till närmaste väg som gick lite in och vände hästarna precis när tåget kommer susandes i en jävla fart, lite reaktioner men det var himla lugnt jämförtvis vad jag föreställde mig från hästarnas del. HAHA! Det är rätt smal väg jämnsides med spåret då det är hagar runt överallt så det känndes inte så aktuellt att någon av hästarna skulle få panik där, tåget kom bakifrån med så det var nog tur att vi hann in och vända dom. Rackarns trevligt hade vi ivartfall och det kommer vi göra om snart!
 
En tlött sölegris efter ridningen, han sölar något så fruktansvärt med maten......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0