dålig hovkvalité

 
Sitter och försöker få ihop att Kjell Reimertz kan komma och ta Melwins hovar alt. att jag hittar någon som kan hjälpa mig att köra dit honom då jag/vi inte har fixat dragkrok på bilen ännu.. vet att mamma tog hem honom till Nischaala när hon fick fång förra året. Han kostar men det är det verkligen värt, det är framhovarna jag är lite orolig över dom är inte i det bästa skicket och hovslagaren sist (drygt 4 veckor sedan) gjorde det bästa han kunde men det var inte bra nog på långa vägar. Nåväl just nu håller jag iaf tummarna för att vi kan lösa det så snart som möjligt.
 
När jag fick hem Melwin så såg dom ju inte sådär jätte roliga ut heller, tog ut en hovslagare så fort som möjligt och när han drar av skon så har en röta under skon med, mycket trevligt. Han får iaf Hoof Aid Biotin ifrån Foran och håller på att smörjer kronranden och sprickor med en salva som luktar fantastiskt gott (som sägs vara bra med såklart!)Cornucrescine Original Hoof Ointment. (Givetvis behandlar jag rötan med) Någon som har några erfarenheter som ni vill dela med er av?
 

Kommentarer
Postat av: Julia och Moa♥

Fin blogg! bloglvoinbyte?

Var gärna med i veckans blogg hos oss:)

Länk: http://ponnyryttaaree.blogg.se/2012/august/veckans-blogg.html#comment

2012-08-20 @ 13:31:15
URL: http://ponnyryttaaree.blogg.se
Postat av: anna

sv: de där bilderna var tagna på min semester förra sommaren. jo den här sommaren har inte varit sådär jättebra fast nu är det ju varmt iaf :)

2012-08-20 @ 18:29:59
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0