120917

 
Halloj!
 
Jag skulle ju ha varit ledig hela helgen men istället så var det kris på jobbet med sjukanmälning så jag fick hoppa in både lördag och söndag. Dock så behövdes jag knappt igår, var där 10.45 och åkte igen 11.15. (men skönt när man får betalt för hela dagen ändå!). Tog tillfället och åkte och träffade min älskade pappa över en lunch och kikade lite på fotboll, sedan bar det av emot syster där jag stannade en stund för att sedan åka på kalas hos min yngsta brorsdotter som fyllde 7år, därefter vidare till mamma för att hämta foder. Kände att det räckte med körande och valde att stanna över hos mamma.
 
Idag har jag haft fullt upp igen och jobbade som ni kan förstå kvällen.
 
 
 
Fick två fina armband och en parfym av papi som varit utomlands.
 
 
Vi åt lunch med, största jävla tallriken någonsin typ.
 
 
vaknade upp hemma hos mamma och insåg ännu mer hur mycket jag saknar det hemmet.
 
 
Höll på att bli mosad av en lastbil på färjan, blev inknödd som allra sista bil och grinden kunde precis stängas bakom mig. Har en sopbil till vänster, en stor jävla långtradare med cirkus tjofräs framöver och till höger hade jag en stor jävla lastbil med grus. Känner mig inte alls kaxig med min lilla kombi just där. Lastbilden framför mig börjar backa när han ska åka av färjan. Jag får PANIK och HÄNGER mig på tutan, backar bak den lilla lilla lilla lilla biten jag kan och bara ber att han ska inse att han lagt i backen. Baracken som är på släpet är över min motorhuv och jag tänker att det är kört då han bara kom närmare rutan för varje millimeter, kan inte öppna någon bildörr utan att klättra ut genom fönstret är väll den ända utvägen. Tillslut märker lastbilarna brevid mig var som händer och även färjepersonalen så det blir ett jävla tutande och lastbilen framför stoppar äntligen. Vill absolut inte veta hur många cm det var ifrån att han backade in i mig totalt. Jävligt nära var det iaf, USCH. Bilden tog jag när jag precis hade stängt av bilen och facebookade typ "nu är jag inte kaxig" helt rätt av mig. Det var jag absolut inte.
 
 
Efter den hemska upplevelsen så stannade jag i stallet och lastade av fodret, sedan åkte jag direkt till jobbet.
 

Kommentarer
Postat av: anna

vilka fina!

perfekt när man kan jobba i 30 min men få betalt för en dag ;)

Svar: Hehe japp, det är faktiskt riktigt härligt. Händer en hel del, men det blir även lite jobbigt när man väl MÅSTE stanna alla 14h :P
kthenewone.blogg.se

2012-09-18 @ 07:32:58
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0